contoh perkenalan diri dalam bahasa inggris brainly

contoh perkenalan diri dalam bahasa inggris brainly

jawaban

Introduction

Assalamualaikum

Good morning everyone! Allow me to introduce myself. My name is Attharrauf Fallah and my nickname is Atthar. I live in Banda Aceh. I was born in Banda Aceh, May 29th 2005. I attend to LABS School. Now I am in grade 2nd.

I like playing football and listening to the music when I get bored at home. I live with my parents and my younger sister called Ameera. My parents are Mr. Syafruddin Gade and Mrs. Suhaila. My father is a lecturer, while my mother is a housewife. My younger sister is in 3th grade of elementary school.

That’s the end of my introduction and nice to meet you.

PEMBAHASAN:

Assalamualaikum

Selamat pagi semuanya! Ijinkan saya memperkenalkan diri. Nama saya Attharrauf Fallah dan nama panggilan saya Atthar. Saya tinggal di Banda Aceh. Saya lahir di Banda Aceh, 29 Mei 2005. Saya bersekolah di LABS School. Sekarang saya duduk di kelas 2.

Saya suka bermain sepak bola dan mendengarkan musik saat merasa bosan di rumah. Saya tinggal bersama orang tua dan adik perempuan saya bernama Ameera. Orang tua saya adalah Bapak Syafruddin Gade dan Ibu Suhaila. Ayah saya seorang dosen, sedangkan ibu saya adalah ibu rumah tangga. Adik perempuan saya duduk di bangku kelas 3 SD.

Sekian perkenalan saya dan senang bertemu dengan Anda.

Baca Juga  what is the function of the caption